Joka aamu ristiriitaisuuteen saakka monipuolinen ihminen katsoo peiliin ja kysyy: "Huomenta! Kuka minä tänään olen?" Ilta on aamua viisaampi ja vain se voi näyttää, onko minäni vajonnut syviin mietintöihin rauhallisuuden maininkeihin, uponnut epätoivon syviin syövereihin vaiko noussut hurrikaanin kaltaisen vitutuksen huipulle. Oli miten oli, elämä on vaihtelevaa, elämä on ironista ja sen helmapellit ovat sarkasminkukkien koristamat. Lempiväreinä huumorinmusta, kurkkusalaatinvihreä, onnellisuudenpinkki ja mystikonvioletti. Intohimoina metsät, maanpuolustus ja tarve kasvaa, koroilla ja ilman.

lauantai 30. heinäkuuta 2016

Älä ikinä luota keneenkään...

"Hiljaisuus"

Tyttäreni maalaus 4 vuoden takaa,
jossa ystävät hiljaa korvakkain. 
Mulla on semmonen paha vika, että liian löyhästi puhelen toisille asioitani, ja jos tutustun tyyppin vähän paremmin, saatan avautua enemmänkin. Siitä huolimatta mä jätän aina sen oikean itseni piiloon, sen näkemiseen tarvitaan tosi paljon aikaa, harva sinne taa näkee, moni jää musta täysin väärään käsityksen. Lähinnä toi avoimmuuspuoli on vika siksi, että keneenkään ei vaan voi koskaan luottaa.

Kolme sellaista läheistä ystävää mulla on, jotka ovat poikkeus edellisestä. Taidan olla onnekas, monella ei ole yhtään luottoystävää. Näistä kolmesta jokainen on vielä omanlaisensa, puhellaan ja tehdään jokaisen kanssa vähän eri juttuja. Se on suuri rikkaus.

Töissä sitten taas tietää, että ihan sama, mitä kenellekin sanoo - oli se sitten yksityistä tai työhön liittyvää - tasan varmaan joku on tietoinen asiasta jo tunnin päästä. Tuossa ennen lomaa tulin siihen tulokseen, että pistän työpaikalla suuni melko tiukasti säppiin tulevaisuudessa. Sain kokea pari oikein malliesimerkkiä juoruilusta. Eihän se siellä pahantahtoista ole, mut joskus vois vaikka ajatella, koituuko huulien heiluttelusta jollekin jotain haittaa.

Mut sitten tää toinen, oikeastaan kaksi ihmistyppiä, joihin olen tässä lähimenneisyydessä törmäännyt... Potkin itseäni henkisesti nilkkaan, kun mä ajattelenkin, että oon ikinä mennyt uskoutumaan. Toinen ihmistyyppi vannoo sulle luotettavuuttaan niin vakuuttavasti, että sä vaan menet lankaan ja avaudut. Toiseen ihmistyyppiin taas luotat ihan luontaisesti ja sitten se sanoo sulle, että älä vaan luota muhun, mä en pidä sun juttuja itselläni. Nämä vaivaa mua.

Mä en osaa päättä kumpi tuntuu paskemmalta, odottaa sydän kylmänä sitä, milloin se avoimesti epäluotettava räjäyttää sun potin kaikkien silmille ja korville vai se, että sun tajuntaan ihan puskista tärähtää tietoisuus siitä, että sun asiat eivät oo pysyneet sen luotettavuuttaan vannoneen hallussa. Tämä on tietentahtoen halunnut mäjäyttää sua henkisesti turpaan lavertelemalla ties mitä ties kelle. Ihmettelen, miksi toisen elämä ja ympäristö pitää myrkyttää tällä tavalla. Varmaan se on näistä tyypeistä hauskaa. Mun on myönnettävä, että mulla ei oo tämän takia ollut tässä kauheen kivaa.

Mä en tiedä, mitä mun pitäis tehdä. Mä olen joskus ollut kivimuuri, joka ei anna itsestään mitään. Se ei ollut mulle ollenkaan hyväksi, en haluaisi muuttua enää sellaiseksi. "Isolation is not good for me...". Mut ehkä tällaiset ihmiset pitää vaan sulkea pois maailmastaan ja näin mä olen vähän tehnytkin. Mä haluaisin vaan tietää ja ymmärtää, onko ihmiset oikeasti pahantahtoisia, onko sellaista porukkaa niin paljon kuin mä koen. Vai onko jengi suurilta osin vaan välinpitämätöntä? Ajatellaan, että toisten yli voi kävellä mennen tullen, pääasia, että itsellä on kivaa. No, en mä mihinkään uhriasemaan tässä ala asettumaan. Mun virhearvioita nämä ovat olleet, mitäs tyhmänäni luotin, täysin oma mokani.

Törmäsin Hidasta elämää -sivustolla tänään hyvään kirjoitukseen. Tästä suora lainaus: "Kannattaa luopua ihmissuhteista, jotka saavat sinut voimaan pahoin. Jos joku jatkuvasti ylittää rajasi eikä hyväksy sinua sellaisena kuin olet, ja myrkyttää . omansa lisäksi - myös sinun mielesi, hänen on ehkä aika mennä. Hän ei ole sinun aikasi ja energiasi arvoinen". Tässä on ehkä vastaus mun ongelmaani, pitää todellakin sulkea ikävät ihmiset pois elämästään ja hyväksyä se, että niiden mukana joutuu ehkä luopumaan joistain hyvistäkin asioista. Jos on herkkä toisten negatiivisille energioille, on vaan pakko ymmärtää suojella itseään, kukaan muu ei sitä tee. Linkittämäni kirjoitus on muutenkin tähän aiheeseen liittyen hyvä, kun puhutaan oman henkisen hyvinvoinnin ja jaksamisen parantamisesta. Laitan neuvot korvani taa ja katson, kuinka nopeasti ne tuottavat tulosta.

...jopa oma varjosi jättää sinut pimeän tullen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Heräsikö ajatuksia?

Aiheista ja niiden vierestä

adhd ahdistus aistit ajankohtaista ajattelu ajatukset aliluonnollista alkoholi assosiaatiot autoilu awards carpe diem cfs deittailu eläimet elämyksiä En tajua energia epävarmuus eristäytyminen esipolvet fb geokätköily go with the flow harrastukset havainnointi henkisyys herkkyys hetkessä eläminen hetkiä hiljentyminen historia hymy häpeä ihmeitä ihmissuhteet ikä ilmiöt isänmaa itsetunto johdatuksia joka naisen niksikirja juniorin parhaat palat juokseminen juuret jännittäminen kaamosmasennus kaipaus kaipuu maaseudulle kehittyminen kengät kieli kiitollisuus kilpirauhanen kirjat kiusaaminen kohtaamisia kohti uutta kokkauksia kotijuttuja koulumuistoja kulttuuri kuppi nurin kuvat kysymyksiä lainatut lapsuusmuistot ldn lihakset loma lumi luonnollista luonnossa luontoemo luottamus lyriikat maalla materia matkailu meditointi menneitä metsänantimet metsässä mieliala miellyttäminen mietinpä vaan migreeni mpk muistoja mukelon kanssa musiikki musta huumori muutos mökillä naamio naisten valmiusliitto neuroosi niitä näitä note to self nukkuminen nähtävyyksiä onni opiskelu palstaviljely parisuhde parsimuksia pieniä ihmeitä pukeutuminen puut päivänpaistattelua raha rakkaus ravinto reissuja retkeilykamppeet runot ruoka sairastelu saivartelu sanat sarkasmi saunominen sinkkuelämää sisustaminen sitaatit sota suku sählinkejä säilöntä tapaturmia teini telttailu tilannekomiikka trangia tunteita tuotearviot työelämä ulkonäkö unettomuus uupumus vahvuus vanhemmuus vapaaehtoinen maanpuolustus vastuu vianmääritystä videot viljelypalsta vuodenajat vuodenkierto värit väsymys WTF yksinäisyys yliluonnollista ympäri Suomea ystäviä yöelämä äly ärsyttää
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...