Joka aamu ristiriitaisuuteen saakka monipuolinen ihminen katsoo peiliin ja kysyy: "Huomenta! Kuka minä tänään olen?" Ilta on aamua viisaampi ja vain se voi näyttää, onko minäni vajonnut syviin mietintöihin rauhallisuuden maininkeihin, uponnut epätoivon syviin syövereihin vaiko noussut hurrikaanin kaltaisen vitutuksen huipulle. Oli miten oli, elämä on vaihtelevaa, elämä on ironista ja sen helmapellit ovat sarkasminkukkien koristamat. Lempiväreinä huumorinmusta, kurkkusalaatinvihreä, onnellisuudenpinkki ja mystikonvioletti. Intohimoina metsät, maanpuolustus ja tarve kasvaa, koroilla ja ilman.

maanantai 24. lokakuuta 2011

Ohessa resepti, jonka pyydän ystävällisesti syömään

Ei riitä, että mun lämpötila on hissanut ylös alas viikon ja että mun oikean puolen raajat ja kieli puutuu ja että mulla on poskiontelontulehdus. Sen lisäksi vedän puoleeni järjettömiä lausuntoja. Ja jos mä en jotain kestä tässä tilassa, niin typeryyksiä.

Mä kävin apteekissa, siellä oli töissä setä, joka muistutti kaikin puolin tohvelieläintä. Ei, minä EN tiedä minkälainen on tohvelieläin, mutta tämä on hyvin vahva mielikuva, enkä siksi voi olla jakamatta sitä. Tämä setä taas halusi jakaa minulle epätarkkaa informaatiota, jota jo monesti olen kertonut inhoavani: " Tämä lääke täytyy ottaa ruoan kanssa. Sen saa ottaa tyhjään tai täyteen vatsaan, ei vaikuta imeytymiseen." MITÄ?!?! Mä miltei hypin tasajalkaa. Mi-tä si-nä sa-no-a?!?!?!? Aika harvoin mä olen kyennyt ruokailemaan lopputuloksena tyhjä vatsa, ellei akuutteja asiakaspalautuksia lasketa. Ehkäpä paloittelen nämä sitruunan kokoiset ja väriset mohkulat ja lykkään ne kurkusta alas syömäpuikon avulla ja sijoittelen palaset sinne tänne ruuan joukkoon ja juon vähän yskänlääkettä päälle. Zum Wohl! Olen poskionteloitani myöden ärsyyntynyt. Menen torkkumaan.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Heräsikö ajatuksia?

Aiheista ja niiden vierestä

adhd ahdistus aistit ajankohtaista ajattelu ajatukset aliluonnollista alkoholi assosiaatiot autoilu awards carpe diem cfs deittailu eläimet elämyksiä En tajua energia epävarmuus eristäytyminen esipolvet fb geokätköily go with the flow harrastukset havainnointi henkisyys herkkyys hetkessä eläminen hetkiä hiljentyminen historia hymy häpeä ihmeitä ihmissuhteet ikä ilmiöt isänmaa itsetunto johdatuksia joka naisen niksikirja juniorin parhaat palat juokseminen juuret jännittäminen kaamosmasennus kaipaus kaipuu maaseudulle kehittyminen kengät kieli kiitollisuus kilpirauhanen kirjat kiusaaminen kohtaamisia kohti uutta kokkauksia kotijuttuja koulumuistoja kulttuuri kuppi nurin kuvat kysymyksiä lainatut lapsuusmuistot ldn lihakset loma lumi luonnollista luonnossa luontoemo luottamus lyriikat maalla materia matkailu meditointi menneitä metsänantimet metsässä mieliala miellyttäminen mietinpä vaan migreeni mpk muistoja mukelon kanssa musiikki musta huumori muutos mökillä naamio naisten valmiusliitto neuroosi niitä näitä note to self nukkuminen nähtävyyksiä onni opiskelu palstaviljely parisuhde parsimuksia pieniä ihmeitä pukeutuminen puut päivänpaistattelua raha rakkaus ravinto reissuja retkeilykamppeet runot ruoka sairastelu saivartelu sanat sarkasmi saunominen sinkkuelämää sisustaminen sitaatit sota suku sählinkejä säilöntä tapaturmia teini telttailu tilannekomiikka trangia tunteita tuotearviot työelämä ulkonäkö unettomuus uupumus vahvuus vanhemmuus vapaaehtoinen maanpuolustus vastuu vianmääritystä videot viljelypalsta vuodenajat vuodenkierto värit väsymys WTF yksinäisyys yliluonnollista ympäri Suomea ystäviä yöelämä äly ärsyttää
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...