Joka aamu ristiriitaisuuteen saakka monipuolinen ihminen katsoo peiliin ja kysyy: "Huomenta! Kuka minä tänään olen?" Ilta on aamua viisaampi ja vain se voi näyttää, onko minäni vajonnut syviin mietintöihin rauhallisuuden maininkeihin, uponnut epätoivon syviin syövereihin vaiko noussut hurrikaanin kaltaisen vitutuksen huipulle. Oli miten oli, elämä on vaihtelevaa, elämä on ironista ja sen helmapellit ovat sarkasminkukkien koristamat. Lempiväreinä huumorinmusta, kurkkusalaatinvihreä, onnellisuudenpinkki ja mystikonvioletti. Intohimoina metsät, maanpuolustus ja tarve kasvaa, koroilla ja ilman.

keskiviikko 31. elokuuta 2011

Ääh, pidä perkele linkkuveittes!

Tänään riipii kaikki. Riipii sunnuntainen puhelimessa puhumisesta saatu sakko. Vielä enemmän korventaa aivonperukkaa se viheliäinen tosiasia, että joku tampio katsoi asiakseen nyysiä mun kolme päivää käytössä olleen bluetooth- hands freen pikaruokaravintolan tiskiltä mun tilatessa suuri-hiilijalanjälkistä epä-ekomurkinaa itselleni ja jälkikasvulle.

Aivan erikoisesti ottaa pannuun myös ostosreissu erääseen nimeltä mainitsemattomaan tarvikeliikkeeseen, josta mä olin hakemassa ensiviikonlopun metsäkeikkaa varten (jälleen kerran) uutta monitoimityökalua. En löytänyt omin avuin, mikä ei siinä kaaoksessa ollut juuri mainittava ihme. Kysyin myyjältä monitoimityökalua, moltitool, tarkensin, semmoiset pihdit, missä on muitakin työkaluja kiinni, learherman-kopio, halpa, kiitos. (Halpa kopio siksi, että mä hukkaan näitä paaaaaaljon, ettei nyt kenenkään multitoolhifistelijän tartte sivaltaa. :P ) Mamma oli vähän kujalla siinä ja sanoi menevänsä kysymään. Sitten se johdatti mut yhteen hyllyväliin ja alkoi esitellä mulle työkalusettiä. "Tää on kyllä yli satasen." Mun ilme saattoi olla näkemisen arvoinen, eikä se ainakaan huonommaksi mennyt, kun tää tytsy tarjosi mulle lisäselvityksen jälkeen räikkäsarjaa. Mulla alkoi leukapieliä jo vähän kiristää.

Nyt haettiin toinen täti apuun (varmaan mun ulosanti oli niin epätoivoisen käsittämätöntä). Tämä täti kuunteli mun selitykseni kiltisti myös, tällä kertaa painotin jo hienoisesti joka tavua. Ja tättärää! Mitä mulle myydäänkään sitten? "Leathermania meillä ei kyllä ole, vain tätä Dremeliä, ja sitten se osoitti mulle jotain jyrsijää. JOS mä haluan jonkun helvetin jyrsijän niin meen sitten lemmikkikauppaan ihan itse. Porakonekin siinä taisi vilahtaa ja joku hiomalaikka. Mulla sen sijaan oli laikka jo ihan punaisena ja purukalusto alkoi murentua suuhun puruvoimasta. For real! ÄMMÄ!!!! Mä selitin vielä kerran, juuri niinkuin sosiaalisien taitojen kursseilla on opetettu idiooteille selittämään. Mitä tää mamma siihen tuhahtaa? "Hmph, no oisit heti sanonut et sä haluut linkkuveitsen." MITÄ?!? Mä en halua mitään vitun linkkuveistä, en jo! No hän itseensä tyytyväisenä näytti sitten tyhmälle asiakkaalle, missä näitä "linkkuveitsiä" oli ja mä plokkasin telineestä sitten sopivan monitoimityökalun metsään hukattavaksi. Ai miten mua jurpi. Ajattelin miten nää myyjättäret viilailee fiinejä kynsiään ja päivittelee salarööki huulessa naisten vessassa pissisnuotillaan miten ääliö asiakas tuokin oli.

Ja tosiaan tämän jälkeen tuo sinihammasepisodi, muutama paikallinen liikenneälykääpiö ja vanhempainilta. Ai ristus, mutta oon ollut kovilla. Nyt juoksen pääni pahki seinään ja vaivun untenmaille vetääkseni pikku painajaiset ennen riemukasta uuteen aamuun heräämistä. Että sov gott!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Heräsikö ajatuksia?

Aiheista ja niiden vierestä

adhd ahdistus aistit ajankohtaista ajattelu ajatukset aliluonnollista alkoholi assosiaatiot autoilu awards carpe diem cfs deittailu eläimet elämyksiä En tajua energia epävarmuus eristäytyminen esipolvet fb geokätköily go with the flow harrastukset havainnointi henkisyys herkkyys hetkessä eläminen hetkiä hiljentyminen historia hymy häpeä ihmeitä ihmissuhteet ikä ilmiöt isänmaa itsetunto johdatuksia joka naisen niksikirja juniorin parhaat palat juokseminen juuret jännittäminen kaamosmasennus kaipaus kaipuu maaseudulle kehittyminen kengät kieli kiitollisuus kilpirauhanen kirjat kiusaaminen kohtaamisia kohti uutta kokkauksia kotijuttuja koulumuistoja kulttuuri kuppi nurin kuvat kysymyksiä lainatut lapsuusmuistot ldn lihakset loma lumi luonnollista luonnossa luontoemo luottamus lyriikat maalla materia matkailu meditointi menneitä metsänantimet metsässä mieliala miellyttäminen mietinpä vaan migreeni mpk muistoja mukelon kanssa musiikki musta huumori muutos mökillä naamio naisten valmiusliitto neuroosi niitä näitä note to self nukkuminen nähtävyyksiä onni opiskelu palstaviljely parisuhde parsimuksia pieniä ihmeitä pukeutuminen puut päivänpaistattelua raha rakkaus ravinto reissuja retkeilykamppeet runot ruoka sairastelu saivartelu sanat sarkasmi saunominen sinkkuelämää sisustaminen sitaatit sota suku sählinkejä säilöntä tapaturmia teini telttailu tilannekomiikka trangia tunteita tuotearviot työelämä ulkonäkö unettomuus uupumus vahvuus vanhemmuus vapaaehtoinen maanpuolustus vastuu vianmääritystä videot viljelypalsta vuodenajat vuodenkierto värit väsymys WTF yksinäisyys yliluonnollista ympäri Suomea ystäviä yöelämä äly ärsyttää
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...