Joka aamu ristiriitaisuuteen saakka monipuolinen ihminen katsoo peiliin ja kysyy: "Huomenta! Kuka minä tänään olen?" Ilta on aamua viisaampi ja vain se voi näyttää, onko minäni vajonnut syviin mietintöihin rauhallisuuden maininkeihin, uponnut epätoivon syviin syövereihin vaiko noussut hurrikaanin kaltaisen vitutuksen huipulle. Oli miten oli, elämä on vaihtelevaa, elämä on ironista ja sen helmapellit ovat sarkasminkukkien koristamat. Lempiväreinä huumorinmusta, kurkkusalaatinvihreä, onnellisuudenpinkki ja mystikonvioletti. Intohimoina metsät, maanpuolustus ja tarve kasvaa, koroilla ja ilman.

keskiviikko 20. heinäkuuta 2011

Parvekeihmeitä

Parvekkeella pesineet satakielet ovat saaneet poikasensa, ruokkineet ne ja saattaneet lentokuntoon. Parvekelasien päällä tönöttää enää rivon näköinen heinäkasa ja valtavasti sitä itseään. Kaipa mun osani on auttaa maaemosta jälkien siivoamisen verran. Vaikka tokkopa ruova Maaemoa juurikaan kiinostaa vaikka mä vahtaisin takapihalle paskaisten klasien läpi maailman tappiin asti. Oikeastaan, juuri nyt muakaan ei kiinnosta. :P

Pikkuinen tomaattini tuottaa satoaan, jopa siinä määrin, että jouduin tukemaan sitä kiinalaisin syömäpuikon. Muutama on makusteltukin, omnomnom! Emminä niitä kyllä lannoittanut, vaikka eritoten käskettiin. Syön tomskuni luomuna, ainakin nämä tomskut. Mutta enpähän vaan tappanutkaan tuota ennen sadonkorjuuta, lällätislää! Ja mulla on myös ensimmäinen kasvi, jonka olen saanut oikein kukkaan asti. Luonnollisestikaan näin ei kuuluisi olla, juuri siksi mulla se kukkii. Siis mun sitruunabasilika, jonka siirsin ulkoruokintaan pikkukärpäshaitan vuoksi. Oon minä etevä! Ihmettelenpä vaan, miksi joku on joskus kehdannut väittää, että mä teen aina kaiken toisin kuin pitäisi. Kateellisten panettelua. Hmph!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Heräsikö ajatuksia?

Aiheista ja niiden vierestä

adhd ahdistus aistit ajankohtaista ajattelu ajatukset aliluonnollista alkoholi assosiaatiot autoilu awards carpe diem cfs deittailu eläimet elämyksiä En tajua energia epävarmuus eristäytyminen esipolvet fb geokätköily go with the flow harrastukset havainnointi henkisyys herkkyys hetkessä eläminen hetkiä hiljentyminen historia hymy häpeä ihmeitä ihmissuhteet ikä ilmiöt isänmaa itsetunto johdatuksia joka naisen niksikirja juniorin parhaat palat juokseminen juuret jännittäminen kaamosmasennus kaipaus kaipuu maaseudulle kehittyminen kengät kieli kiitollisuus kilpirauhanen kirjat kiusaaminen kohtaamisia kohti uutta kokkauksia kotijuttuja koulumuistoja kulttuuri kuppi nurin kuvat kysymyksiä lainatut lapsuusmuistot ldn lihakset loma lumi luonnollista luonnossa luontoemo luottamus lyriikat maalla materia matkailu meditointi menneitä metsänantimet metsässä mieliala miellyttäminen mietinpä vaan migreeni mpk muistoja mukelon kanssa musiikki musta huumori muutos mökillä naamio naisten valmiusliitto neuroosi niitä näitä note to self nukkuminen nähtävyyksiä onni opiskelu palstaviljely parisuhde parsimuksia pieniä ihmeitä pukeutuminen puut päivänpaistattelua raha rakkaus ravinto reissuja retkeilykamppeet runot ruoka sairastelu saivartelu sanat sarkasmi saunominen sinkkuelämää sisustaminen sitaatit sota suku sählinkejä säilöntä tapaturmia teini telttailu tilannekomiikka trangia tunteita tuotearviot työelämä ulkonäkö unettomuus uupumus vahvuus vanhemmuus vapaaehtoinen maanpuolustus vastuu vianmääritystä videot viljelypalsta vuodenajat vuodenkierto värit väsymys WTF yksinäisyys yliluonnollista ympäri Suomea ystäviä yöelämä äly ärsyttää
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...