Joka aamu ristiriitaisuuteen saakka monipuolinen ihminen katsoo peiliin ja kysyy: "Huomenta! Kuka minä tänään olen?" Ilta on aamua viisaampi ja vain se voi näyttää, onko minäni vajonnut syviin mietintöihin rauhallisuuden maininkeihin, uponnut epätoivon syviin syövereihin vaiko noussut hurrikaanin kaltaisen vitutuksen huipulle. Oli miten oli, elämä on vaihtelevaa, elämä on ironista ja sen helmapellit ovat sarkasminkukkien koristamat. Lempiväreinä huumorinmusta, kurkkusalaatinvihreä, onnellisuudenpinkki ja mystikonvioletti. Intohimoina metsät, maanpuolustus ja tarve kasvaa, koroilla ja ilman.

perjantai 4. helmikuuta 2011

Sisäisen bluetooth-blondin vallankaappaus

Sisäinen blondini otti tänään toviksi ylivallan. Tein kaikkeni kadotakseni maan alle, mutta kalsiumin puutteen haurastuttamat kynteni eivät pystyneet kaivamaan reittiä routaiseen maahan. En ole ihan varma, kuinka pitkälle mun pitäisi tässä tarinassa peruuttaa, mutta jospa aloitetaan siitä, että minulla oli hieno, pari vuotta vanhan mutta hieno, toimiva, uskollinen puhelin. Se oli mun toinen sieluni. Kertaalleen alkoholissakin uinut mutta pelastunut, siis kuin omistajansa. Saatoit huomata imperfektin, jotain pääsi siis tapahtumaan. Nimittäin juu, pääsi tapahtumaan huono aamu minulle. Sittemmin se sama aamu koitui huonoksi myös puhelimelle. Reppana päätyi mun huonoa aamua elvyttämään keitettyyn väkevään kahviin uimaan. Sitä hän ei enää kestänyt. Poistui luotani, elvytyksestä ei enää ollut apua. Kaikki voitava oli tehty. Minun lisäkseni kaipaamaan jäi vain pari viikkoa vanha Bluetooth-kuuloke. Mutta ei auttanut jäädä tuleen makaamaan, pakko oli lunastaa uusi kytkykumppani mun matkalleni mukaan. Mutta nyt riittelee tämänpäiväisten sattumusten pohjustaminen.

Tämänpäiväinen koskee tuota mainittua kaipaamaan jäänyttä bluetooth-kuuloketta. Kappas, se kun ei toiminutkaan tässä uudessa puhelimessa. Ostin uuden, jonka "pitäisi toimia". Vaan ei toiminut sekään. Puhelin ei niitä löytänyt, moneen kertaan koitin. Kaikki muut laitteet ko. yhteys löysi ihan vaivatta, puhelimessa ei siis ollut vika. Kun ostin toista kuuloketta, mulle sanottiin, että ne kaikki eivät välttämättä toimi näissä uusissa käyttöjärjestelmissä ja samaa väitti mulle Nokian sivut, että ei ole yhteensopivat mun kuuloke ja itse luuri. Tänään mä sitten suivaantuneena pyyhälsin liikkeeseen, valittamaan, että mitäs tämmöstä paskaa mulle myytte. Myyjä otti mun puhelimen, molemmat kuulokkeet, alkuperäisen ja tarvikkeen, teki jotain ja sanoi, että kas tässä. Ai saatana, mutta mua nolotti. Siis mä oikeasti tein kaikki ihan niin kuin piti, kaikki yhteydet oli käytössä eikä ollut mitään salauksia ja mun puhelin EI löytänyt mitään laitteita. Heh heh, koitin keventää häpeääni heittämällä jotain huonoa läppää, kiitin ja liukenin mahdollisimman noileasti hyllyjen väliin punastelemaan.

Kaikkihan olisi liian somaa, jos se olisi loppunut tähän. Mä päätin soittaa ystävälle kertoakseni torveilustani. Puhelu yhdistyi, mutta luurista ei kuulunut mitään, koitin monta kertaa soittaa uudelleen. HALOO, HALOO, HALOO!!! Ei mitään. Auts, sitten mä tajusin. Mulla oli se hemmetin bluetooth nyt päällä ja kuuloke oli taskussa, molemmat kuulokkeet itse asiassa. Laitoin sen toisen korvaani, soitin taas ja huusin haloota, ei mitään. Laitoin sen toisen kuulokkeen toiseen korvaan ja soitin taas. Nyt kuului. Äkkiä mä tajusin puhuvani kuulokkeet molemmissa korvissa pitäen samalla kännykkää naaman edessä kuin jotain walkietalkieta konsanaan. Sekunnissa bongasin monta huvittunutta elektroniikka- ja kodinkonemyyjän naamaa. Ylleni laskeutui valtava lisähäpeän paino. Lopulta mä otin sen toisen kuulokkeen pois korvasta ja jätin toiminnassa olevan paikalleen. Sitten homman pitikin jo toimia. Kun kävelin voittajan elkein ulos liikkeestä, tajusin kuitenkin pitäväni puhelinta kuulokkeettomassa korvassani. Ei musta taida olla tähän. Mä en vaan millään opi puhelemaan itsekseni ilman, että puhelin on korvalla. Se on musta noloa. Vaikka noinkohan se on tämänpäiväiseen verrattuna. Päättäkää itse. Mä menen peiton alle häpeämään vielä vähäsen.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Heräsikö ajatuksia?

Aiheista ja niiden vierestä

adhd ahdistus aistit ajankohtaista ajattelu ajatukset aliluonnollista alkoholi assosiaatiot autoilu awards carpe diem cfs deittailu eläimet elämyksiä En tajua energia epävarmuus eristäytyminen esipolvet fb geokätköily go with the flow harrastukset havainnointi henkisyys herkkyys hetkessä eläminen hetkiä hiljentyminen historia hymy häpeä ihmeitä ihmissuhteet ikä ilmiöt isänmaa itsetunto johdatuksia joka naisen niksikirja juniorin parhaat palat juokseminen juuret jännittäminen kaamosmasennus kaipaus kaipuu maaseudulle kehittyminen kengät kieli kiitollisuus kilpirauhanen kirjat kiusaaminen kohtaamisia kohti uutta kokkauksia kotijuttuja koulumuistoja kulttuuri kuppi nurin kuvat kysymyksiä lainatut lapsuusmuistot ldn lihakset loma lumi luonnollista luonnossa luontoemo luottamus lyriikat maalla materia matkailu meditointi menneitä metsänantimet metsässä mieliala miellyttäminen mietinpä vaan migreeni mpk muistoja mukelon kanssa musiikki musta huumori muutos mökillä naamio naisten valmiusliitto neuroosi niitä näitä note to self nukkuminen nähtävyyksiä onni opiskelu palstaviljely parisuhde parsimuksia pieniä ihmeitä pukeutuminen puut päivänpaistattelua raha rakkaus ravinto reissuja retkeilykamppeet runot ruoka sairastelu saivartelu sanat sarkasmi saunominen sinkkuelämää sisustaminen sitaatit sota suku sählinkejä säilöntä tapaturmia teini telttailu tilannekomiikka trangia tunteita tuotearviot työelämä ulkonäkö unettomuus uupumus vahvuus vanhemmuus vapaaehtoinen maanpuolustus vastuu vianmääritystä videot viljelypalsta vuodenajat vuodenkierto värit väsymys WTF yksinäisyys yliluonnollista ympäri Suomea ystäviä yöelämä äly ärsyttää
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...