Joka aamu ristiriitaisuuteen saakka monipuolinen ihminen katsoo peiliin ja kysyy: "Huomenta! Kuka minä tänään olen?" Ilta on aamua viisaampi ja vain se voi näyttää, onko minäni vajonnut syviin mietintöihin rauhallisuuden maininkeihin, uponnut epätoivon syviin syövereihin vaiko noussut hurrikaanin kaltaisen vitutuksen huipulle. Oli miten oli, elämä on vaihtelevaa, elämä on ironista ja sen helmapellit ovat sarkasminkukkien koristamat. Lempiväreinä huumorinmusta, kurkkusalaatinvihreä, onnellisuudenpinkki ja mystikonvioletti. Intohimoina metsät, maanpuolustus ja tarve kasvaa, koroilla ja ilman.

maanantai 31. tammikuuta 2011

I am a woman on a mission, whatever it takes I will do what I gotta do

Tajusin tänään (ehkä oli jo aikakin), että mulla on aina joku "missio" käynnissä. Tarkennetaanpa: Mun tiedonjano on aivan mahdoton sammuttaa. Mikäli olisi mahdollista, mä haluaisin tietää kaikesta mahdollisimman paljon. Niin idiootti en kuitenkaan ole, että tähän tähtäisin. Mutta joka tapauksessa, mä olen kiinnostunut valtavasta määrästä asioita ja ilmiöitä. Joku voisi sanoa sitä monipuolisuudeksi (kuten olen tainnut ennenkin mainita), mutta mä lisäluonnehtisin tuota hieman ja jalostan siitä termin "ristiriitaisuuteen asti monipuolinen" (ellei ajoittain sitten jo ihan mielipuolinen). Joskus tuntuu vaikelta "päättää" mitä jostain asiasta ajattelee, on vaikeaa punnita asioita eri vaakakupeissa ja nähä niiden kaikki puolet.

Mä en kylläkään ole tyyppi joka muuttaa mieltään tuuliviirin lailla, mutta mun ajatusmaailma ja mielipiteet eivät kuitenkaan voi olla jalostumatta tiedon lisääntyessä. Pureskelematta mä en tosin mitään niele. Prosessoin ajatuksia päässäni, veivaan ja vatvon. Joskus jätän silleen koko jutun, joskus on pakko hankkia taustatietoa asiasta lisää. Mä olenkin jo opiskeluaikoina esseitä kirjoittaessa miettinyt, että missä menee ulkoa opetellun ja prosessoidun tiedon raja. Soveltamiskyky ei välttämättä ole se avainsana, koska ulkoaopittuakin voi soveltaa, olen nähnyt monen tekevän niin. Mutta missä kohtaa voi sanoa jonkun tekstin olevan itse tuotettua ja ajateltua, vaikka se sisältäisikin viitteitä muualle? Monilla aloilla kaikki olennainen on jo sanottu. Kyllähän moni voi päätyä samaan ajatukseen toistensa päätelmistä tietämättä. Hmm... onpa taas sekava olo. Mutta jotenkin turhauttavaa ajatella, että kaikki mun ajatukset on jo vähintään kertaalleen ajateltu. Ei kovin ainutlaatuista. Silti mä en osaa lopettaa asioiden vatvomista mielessäni, ehkä mä jonain päivänä oivallan jotain uutta. Jep jep...

Palatakseni siihen alussa mainittuun missioon: Mä kun olen kiinnostunut jostain aihepiiristä, mä etsin siitä tietoa, ajattelen sitä ja sovellaan mahdollisuuksien mukaan elämääni. En sillä tavalla, että fanaattisesti koittaisin muuttaa elämääni, itseäni tai tapojani jonkin laisiksi, mutta siten, että mä haluan testata, toimiiko opittu ja hyvinkö jonkun on omaksunut. Siten mulla on aina "joku juttu" menossa. Onneksi osaan pitää tietyt asiat elämässäni vakaina, muutenhan sitä olisi vielä nykyistäkin hajanaisempi. XD Mä olen vähän semmoinen oman elämäni satunnainen matkailija. Kokeillaan tuota ja sovelletaan tätä ja toimiva ja hyväksi havaittu saa jäädä sitten osaksi jokapäiväistä elämää. Sääli, ettei mikään instanssi maksa tällaisesta haahuilusta ja häröilystä palkkaa. Mä niin viihdyn tämän parissa. Jaa minkä? No älä nyt niin tarkaan kysy, milloin minkäkin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Heräsikö ajatuksia?

Aiheista ja niiden vierestä

adhd ahdistus aistit ajankohtaista ajattelu ajatukset aliluonnollista alkoholi assosiaatiot autoilu awards carpe diem cfs deittailu eläimet elämyksiä En tajua energia epävarmuus eristäytyminen esipolvet fb geokätköily go with the flow harrastukset havainnointi henkisyys herkkyys hetkessä eläminen hetkiä hiljentyminen historia hymy häpeä ihmeitä ihmissuhteet ikä ilmiöt isänmaa itsetunto johdatuksia joka naisen niksikirja juniorin parhaat palat juokseminen juuret jännittäminen kaamosmasennus kaipaus kaipuu maaseudulle kehittyminen kengät kieli kiitollisuus kilpirauhanen kirjat kiusaaminen kohtaamisia kohti uutta kokkauksia kotijuttuja koulumuistoja kulttuuri kuppi nurin kuvat kysymyksiä lainatut lapsuusmuistot ldn lihakset loma lumi luonnollista luonnossa luontoemo luottamus lyriikat maalla materia matkailu meditointi menneitä metsänantimet metsässä mieliala miellyttäminen mietinpä vaan migreeni mpk muistoja mukelon kanssa musiikki musta huumori muutos mökillä naamio naisten valmiusliitto neuroosi niitä näitä note to self nukkuminen nähtävyyksiä onni opiskelu palstaviljely parisuhde parsimuksia pieniä ihmeitä pukeutuminen puut päivänpaistattelua raha rakkaus ravinto reissuja retkeilykamppeet runot ruoka sairastelu saivartelu sanat sarkasmi saunominen sinkkuelämää sisustaminen sitaatit sota suku sählinkejä säilöntä tapaturmia teini telttailu tilannekomiikka trangia tunteita tuotearviot työelämä ulkonäkö unettomuus uupumus vahvuus vanhemmuus vapaaehtoinen maanpuolustus vastuu vianmääritystä videot viljelypalsta vuodenajat vuodenkierto värit väsymys WTF yksinäisyys yliluonnollista ympäri Suomea ystäviä yöelämä äly ärsyttää
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...