Joka aamu ristiriitaisuuteen saakka monipuolinen ihminen katsoo peiliin ja kysyy: "Huomenta! Kuka minä tänään olen?" Ilta on aamua viisaampi ja vain se voi näyttää, onko minäni vajonnut syviin mietintöihin rauhallisuuden maininkeihin, uponnut epätoivon syviin syövereihin vaiko noussut hurrikaanin kaltaisen vitutuksen huipulle. Oli miten oli, elämä on vaihtelevaa, elämä on ironista ja sen helmapellit ovat sarkasminkukkien koristamat. Lempiväreinä huumorinmusta, kurkkusalaatinvihreä, onnellisuudenpinkki ja mystikonvioletti. Intohimoina metsät, maanpuolustus ja tarve kasvaa, koroilla ja ilman.

lauantai 7. helmikuuta 2009

Irti menneestä?

Mikä ihme siinä on, että mun mieli pitää sitkeästi kiinni kaikseta menneestä? roikun kiinni muistoissa ja etenkin niiden herättämissä tunteissa ja olotiloissa. Mun nenällä on hyvä muisti, ja monesti esim. tietty tuoksu ulkona herättää mussa kokonaisvaltaisen olotilan, jossa mä saatan viettää koko päivän ymmärtämättä sitä edes. Koko päivän saattaa olla painon tunne sydämellä, joku kaivaa mieltä. Harvoinpa tuo on mikään hyvä olotila. Monesti joudun kyselemään itseltäni, mikä nyt on vinossa, joudun vakuuttelemaan itselleni useaan otteeseen, että kaikki on hyvin ja siltikään mun mieli ei päästä siitä ahdistuksesta irti. tavallaan mä tunnen että mun koko keho on siinä tilassa mukana, reagoi mm. vatsavaivoin ja rytmihäiriöin.

Joskus oon ajatellut, että mun monet somaattiset vaivat ovat psyykkistä alkuperää. Voisinkohan voida paremmin, jos oppisin elämään henkisellä tasolla "oikein", jos eheytyisin. Varsinkin joka asian stressaamisesta pitäisi oppia pois. Mä olen mitenkään asiaa päättämättä huomannut alkaneeni stressitilanteissa hokea itselleni, että kaikki on ok, ei tarvitse stressata, asiat järjestyy omalla painollaan. Siihen hokemiseen jää vaan helposti kiinni, siihen meneekin huomaamatta koko loppupäivä ja muun ajattelusta ei tule mitään, siitä vakuuttelusta huolimatta en osaa hellittää.

Ja oliko mulla joku pointti tässä? Ei kai, tänään ja eilen oli vaan näitä itselleenvakuuttelu päiviä. Ne on raskaita. En jaksa edes iloita tuosta asunnosta nyt. Miksi kaiken pitäisi tippua aina tässä nyt ja heti. Kaikki hyvä tuntu niin kaukaiselta. Ja suljen tämän ajatusympyrän tuohon aloitukseen. En osaa päästä vanhoista taakoista irti, siksi ei ole tilaa uudelle. Vai onko vain turvallisempaa katsoa taakse. Tulevaisuusko tässä pelottaa? Siksikö kaikki uusi jää elämättä ja tuntematta. Siksikö kaikki on näin harmaata?

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Heräsikö ajatuksia?

Aiheista ja niiden vierestä

adhd ahdistus aistit ajankohtaista ajattelu ajatukset aliluonnollista alkoholi assosiaatiot autoilu awards carpe diem cfs deittailu eläimet elämyksiä En tajua energia epävarmuus eristäytyminen esipolvet fb geokätköily go with the flow harrastukset havainnointi henkisyys herkkyys hetkessä eläminen hetkiä hiljentyminen historia hymy häpeä ihmeitä ihmissuhteet ikä ilmiöt isänmaa itsetunto johdatuksia joka naisen niksikirja juniorin parhaat palat juokseminen juuret jännittäminen kaamosmasennus kaipaus kaipuu maaseudulle kehittyminen kengät kieli kiitollisuus kilpirauhanen kirjat kiusaaminen kohtaamisia kohti uutta kokkauksia kotijuttuja koulumuistoja kulttuuri kuppi nurin kuvat kysymyksiä lainatut lapsuusmuistot ldn lihakset loma lumi luonnollista luonnossa luontoemo luottamus lyriikat maalla materia matkailu meditointi menneitä metsänantimet metsässä mieliala miellyttäminen mietinpä vaan migreeni mpk muistoja mukelon kanssa musiikki musta huumori muutos mökillä naamio naisten valmiusliitto neuroosi niitä näitä note to self nukkuminen nähtävyyksiä onni opiskelu palstaviljely parisuhde parsimuksia pieniä ihmeitä pukeutuminen puut päivänpaistattelua raha rakkaus ravinto reissuja retkeilykamppeet runot ruoka sairastelu saivartelu sanat sarkasmi saunominen sinkkuelämää sisustaminen sitaatit sota suku sählinkejä säilöntä tapaturmia teini telttailu tilannekomiikka trangia tunteita tuotearviot työelämä ulkonäkö unettomuus uupumus vahvuus vanhemmuus vapaaehtoinen maanpuolustus vastuu vianmääritystä videot viljelypalsta vuodenajat vuodenkierto värit väsymys WTF yksinäisyys yliluonnollista ympäri Suomea ystäviä yöelämä äly ärsyttää
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...